- 020-100 120
- info@stadhjaltarna.se
- 08:00 - 18:00
Flyttstädning
Vi på Städhjältarna är proffs på flyttstädning, oavsett om det gäller en liten enrummare eller eller ett stort hus. Våra städhjältar är rutinerade på att städa badrum och rensa golvbrunnar samt rengöra spisar noggrant och effektivt, både på, i och bakom. Vårt förslag är därför att du lämnar din flyttstädning till oss och ägnar dig åt andra viktiga saker.
Om du någon gång har flyttat vet du hur jobbigt och tidskrävande det är. Som om det inte är nog med att packa, ska man säga upp avtal och inte minst flyttstäda det gamla huset. Och det enda man vill är att flytta in i sitt nya hem.
Först ska alltså varje rum och varenda kvadratmeter av boendet flyttstädas grundligt och noggrant. Något som kräver otroligt mycket tid och planering. Vid en flyttstädning måste man bland annat rengöra bakom spisen, i golvbrunnen och alla fogar i ett badrum. Ställen man sällan inkluderar i den vardagliga städningen av hushållet.
I våra flyttstädningar ingår allt städmaterial och fönsterputs och som alltid lämnar vi garanti på jobben vi utför. För en tilläggsavgift kan vi även hjälpa dig städa hushållsmaskiner, polera golv och forsla bort lösa föremål till sopsortering. Lämna över flyttstressen till våra Städhjältar och låt oss hjälpa dig med precis det du behöver. Flyttstädning är en hushållsnära tjänst (RUT) och ger rätt till skattereduktion. Det innebär att du som kund bara betalar 50 procent av arbetskostnaden. Skattereduktionen administreras av oss på Städhjältarna när du får fakturan, allt för att göra det enkelt för dig.
Tack %NAME% för att du kontaktade oss, vi kommer att svara snart
Resetting in second(s)
We faced problems while connecting to the server or receiving data from the server. Please wait for a few seconds and try again.
If the problem persists, then check your internet connectivity. If all other sites open fine, then please contact the administrator of this website with the following information.
TextStatus: undefined
HTTP Error: undefined
Some error has occured.
Om du någon gång har flyttat vet du hur jobbigt och tidskrävande det är. Som om det inte är nog med att packa, ska man säga upp avtal och inte minst flyttstäda det gamla huset. Och det enda man vill är att flytta in i sitt nya hem.
Men först ska alltså varje rum och varenda kvadratmeter av huset städas grundligt och noggrant. Något som kräver otroligt mycket tid. I en flyttstädning måste man bland annat skrubba bakom spisen, rensa golvbrunnen och putsa alla fogar i ett badrum. Ställen man sällan inkluderar i den vanliga städningen.
Vi på Städhjältarna är proffs på att städa, oavsett om det gäller veckostädning eller flyttstädning. Våra städhjältar är rutinerade på att städa badrum och rensa golvbrunn samt rengör spisen noggrant och effektivt. Vårt tips är därför att du lämnar flyttstädningen till oss och unnar dig en lättare flytt.
Vanligtvis är flyttstädningen inskrivet i avtalet man skriver mellan köpare och säljare. Bostaden ska helt enkelt vara grundligt städad innan köparen flyttar in. Tyvärr är konflikter kring flyttstädningen vanligt återkommande enligt mäklare. I värsta fall kan det resultera i att du blir betalningsskyldig, Att åka tillbaka och städa en gång till är också det sista du vill göra som säljare. När nycklarna är överlämnade vill du bara släppa allt som har att göra med det gamla huset.
För den som vill slippa att genomföra flyttstäd vid en flytt finns det två sätt att komma runt det. Det första är att försöka förhandla om avtalet, stryka flyttstädningen och istället erbjuda något annat i gengäld, till exempel en snabbare inflyttning. Det kan dock vara komplicerat, speciellt om du bor i hyresrätt.
Det andra alternativet är att anlita en städfirma. Flyttstädning är sällan så dyr som man kan tro, tack vare RUT-avdraget. Och ärligt talat, hur många gånger flyttstädar man i livet? Passa på att lämna städningen av alla rum till våra städhjältar. Du förtjänar att få den lyxen!
Vi rekommenderar att du beställer en flyttstädning 2-5 dagar innan nycklarna överlämnas. Det brukar vara lagom.
Det är vanligt att fundera på exakt vad flyttstädningen kostar. Vårt tips är därför att du använder vår kalkylator, där du kan se priset för att flyttstäda just din bostad. Den hittar du här.
Vi vill erbjuda dig som kund ett så bra pris som möjligt. Städning av vissa föremål är därför inte medräknade i standardpriset, utan kan istället läggas till för en liten kostnad. Det kan till exempel röra sig om städning av en inglasad balkong, något som alla inte har. Om du skulle vara osäker på om något ingår så kan du kontakta oss för mer information kring specifika föremål.
Vad ska man göra inför en flyttstädning? Vi går igenom några tips och tricks inför flyttstädningen, som gör det enkelt för våra städhjältar att städa. I slutet har vi också gjort en checklista så att du lätt kan bocka av varje punkt.
Att ta ner gardiner i alla rum är viktigt för att våra städhjältar ska komma åt att rengöra och putsa fönster. Om du inte har möjligheten att ta ner dina gardiner är du välkommen att kontakta oss. Då kan vi lösa det mot en liten extra kostnad.
När våra städhjältar rengör kyl och frys behöver de vara avfrostade i förväg. Vi har tyvärr ingen möjlighet att avfrosta kyl och frys.
Om du har flyttat är det troligt att det mesta redan befinner sig nedpackat i flyttlådor. Men det är ändå viktigt att lösa föremål plockas undan i varje rum så att våra städhjältar kan städa och rengöra överallt.
Om du bockar av alla fyra punkter i denna lista så har du gett våra städhjältar bästa möjliga förutsättningar för att flyttstäda.
När du väljer Städhjältarna kan du som kund vara trygg med att vi är en seriös aktör på marknaden. Vi värnar om att våra anställda har det bra. Vi är också kvalitetscertifierade enligt ISO 9001, och har garantier och försäkringar som täcker dig som kund, om något skulle hända. Därför vill vi såklart informera om de försäkringar och villkor som gäller när du anlitar oss.
Städbranschen är en smutsig bransch där det tyvärr är vanligt förekommande med svartarbete och dåliga arbetsförhållanden. Vi på Städhjältarna vill givetvis ta vårt ansvar och verkar för en bättre bransch. Det innebär att all vår personal är utbildad samt har kollektivavtal.
Vi är även med i branschorganisationer som Svenska Golvrådet, Städbranschen Sverige och Almega. När du väljer Städhjältarna är du trygg med att vi är en seriös aktör som ser till att våra anställda har det bra.
När du väljer flyttstädning hos Städhjältarna så ingår givetvis en ansvarsförsäkring. Det innebär att vi står för kostnaden, om något skulle gå sönder. Vår ansvarsförsäkring uppgår till 10 miljoner kronor. Därför kan du känna dig helt trygg när du anlitar oss för att städa.
Om du, mot förmodan, inte skulle vara helt nöjd, har vi på Städhjältarna en kvalitetsgaranti. Det innebär att vi kommer ut åtgärdar ett städmoment helt kostnadsfritt, om du inte är helt nöjd som kund.
När du anlitar Städhjältarna kan du vara säker på att vår personal är utbildad och har kollektivavtal, något som tyvärr inte är en självklarhet i vår bransch.
Vår kvalitetsförsäkring och ansvarsförsäkring gör att du som kund kan vara helt trygg med att anlita Städhjältarna. Skulle det vara så, att du inte blir helt nöjd, så kommer vi ut kostnadsfritt och städar en extra gång.
Städhjältarnas flyttstädning är tillgänglig i hela stockholmsområdet, Uppsala och Söderhamn med omnejd.
Rut-avdraget är inräknat i fakturan och gör det möjligt för fler att beställa flyttstädning. Unna dig vardagslyxen att slippa skrubba golvet skinande rent och gör något roligt med tiden istället.
Rengöringsmedel innehåller en hel del kemikalier som är dåliga för miljön. Vi på Städhjältarna vill givetvis ta vårt ansvar för det hela. Därför är vi miljöcertifierade enligt ISO 14001 och verkar för en städning som är skonsammare mot naturens resurser.
Låt Städhjältarna hjälpa er med era städbehov så att ni kan lägga er tid på roligare saker!