Villkor
Ta del av de villkor som gäller för våra respektive städtjänster. Har du ytterligare frågor är du varmt välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig vidare!
Villkor
Villkor för fönsterputs
Avbokningar & flytt av tider
- Eventuella av- eller ombokningar måste ske senast 72 timmar före överenskommen starttid.
- Avbokningar som inkommer senare än detta debiteras 50% av den totala kostnaden för arbetet.
- Flytt av tider som inkommer senare än 72timmar innan bokningen debiteras en administrativ avgift på 500kr.
- Om städobjektets skick är onormalt nersmutsat kontaktar vi beställaren innan arbetet påbörjas.
Fönsterputs
- Vi putsar fönser ner till -16 grader.
- Om du har fönster som är svåröppnade eller skadade bör du meddela oss innan arbetet påbörjas.
- Vi åtgärdar det du inte är nöjd med. Reklamation måste göras senast 24 timmar efter städningstillfället.
Ingår ej:
- Städning av inglasad balkong eller terass ingår ej om dett inte köpts till som en extra tjänst.
- Persienntvätt ingår ej utan debiteras extra om det önskas.
- Utsida på fönsterbleck
- Putsning av fönster som är högre upp än 5 meter.(Dessa kan vi däremote putsa mot ett högre pris. Det krävs att du informerar oss 24 timmar innan fönsterputsningen ska utföras.)
Observera
Alla gamla skador måste rapporteras innan städningen påbörjas, vi putsar endast de fönsterrutor som enkelt går att öppna.
Vid temperaturer under -16 grader putsar vi inte fönstren på utstidan.
Att tänka på
Viktigt
Det fasta priset baserar sig på de uppgifter vi har tagit del av om ert objekt. Avvikelse kan förekomma p.g.a. att vi har fått bristfällig information. Ni är välkomna att informera oss om så är fallet, så tar vi fram en mer noggrann offert.
Vi förbehåller oss rätten att ej utföra städning alternativt till en högre kostnad(om möjligt) vid till exempel felaktig eller bristfällig information.
Villkor
Villkor för storstädning
Avbokningar & flytt av tider
- Eventuella av- eller ombokningar måste ske senast 72 timmar före överenskommen starttid.
- Avbokningar som inkommer senare än detta debiteras 50% av den totala kostnaden för arbetet.
- Flytt av tider som inkommer senare än 72timmar innan bokningen debiteras en administrativ avgift på 500kr.
- Om städobjektets skick är onormalt nersmutsat kontaktar vi beställaren innan arbetet påbörjas.
Vad ingår?
- Rengöring av ovan- och undersida, sidor och vägg
- Rengöring av kokplattor
- Rengöring av spisfläkt, kåpa och filter
- Rengöring av ugn och värmeskåp
- Rengöring av plåtar och galler
- Avdammning och dammsugning av möbler
- Avtorkning av skåp, in- och utvändigt
- Rengöring av kakel och kryddhylla
- Avtorkning av diskbänk, vask och skärbräda
- Rengöring av golv
- Fönsterputs, in- och utsida och mellan glasen
- Rengöring av kyl/frys invändigt, utvändigt om möjligt
- Rengöring av snickerier
- Rengöring av och bakom element
- Våttorkning av golv
- Avtorkning av innerdörrar
- Avtorkning av skåp och garderober
- Avtorkning av eluttag och strömbrytare
- Rengöring av väggar och tak från damm
- Avdammning och dammsugning av möbler
- Toalettstol och tvättställ
- Rengöring in- och utsida av toalettstol
- Rengöring ovan- och undersida av tvättställ
- Rengöring av badrumsskåp
- Avtorkning av rör
- Rengöring av badkar, badkarsfront och under badkar
- Rengöring av golv
- Rensning av golvbrunn
- Rengöring av kakelväggar
- Rengöring av ventiler
- Avdammning och dammsugning av möbler/hyllor
- Fönsterputs, in- och utsida och mellan glasen
- Rengöring av snickerier
- Rengöring av ventiler i rummet
- Rengöring på och bakom element
- Våttorkning av golv
- Avtorkning av innerdörrar
- Avtorkning av skåp och garderober
- Avtorkning av eluttag och strömbrytare
- Avdammning och dammsugning av möbler
Ingår ej:
- Städning av inglasad balkong ingår ej om dett inte köpts till som en extra tjänst.
- Persienntvätt
- Rengöring vattenlås (inkl. demontering och montering)
- Golvbehandling såsom vaxning eller polering av golv med polish
- Hushållsmaskiner som (tvättmaskin, torktumlare och diskmaskin) • Koppla ur el-armatur, lampor, tvättmaskin, diskmaskin mm
- Tvätt av väggar och tak i köket, (endast avfläkning av synliga fläckar)
- Borttagning av krokar efter tavlor, hyllor eller dylikt
- Utsida på fönsterbleck
- Användning av skurmaskin vid väldigt smutsiga golv
- Bortforsling av lösa saker som ska slängas
Observera
Alla gamla skador måste rapporteras innan städningen påbörjas och vi putsar endast de fönsterrutor som enkelt går att öppna.
Vid temperaturer under -10 grader putsar vi inte fönstren på utstidan.
Dörrar med klistermärken rengörs så gott det går, vi ansvarar inte för de färgskillnader som kan uppstå vid borttagande av klistermärken. I det fall möbler finns kvar i lägenhet/hus måste ett arbetsutrymme om 1,5m finnas vid väggar, detta är extra viktigt framför fönstren. Om lägenheten/rummet är smutsigare än ”normal” grad och hårda eller kemiska medel måste användas, debiteras du som kund för ytterligare arbetsinsats.
Att tänka på
Det är bra om ni har plockat undan lösa föremål och liknande från golv och ytor vid fönster. Ta bort gardiner i förväg så att vi kan genomföra fönsterputsningen så effektivt och smidigt som möjligt, annars kontakta oss så kan vi diskutera kostnaden i det fall att vi skulle ta på oss detta ansvar. För att komma åt bakom spis, kylskåp och frys ber vi er flytta fram dessa minst 50 cm från väggen. Kylskåp och frys eller frysbox/ar SKALL vara avfrostade samt utdragna ur eljacket inför arbetsdagen då storstädningen ska äga rum.
Förbehåll
Eventuella av- eller ombokningar måste ske senast 72 timmar före överenskommen starttid. Om städobjektets skick är onormalt nersmutsat kontaktar vi beställaren innan arbetet påbörjas.
Viktigt
Det fasta priset baserar sig på de uppgifter vi har tagit del av om ert objekt. Avvikelse kan förekomma p.g.a. att vi har fått bristfällig information. Ni är välkomna att informera oss om så är fallet, så tar vi fram en mer noggrann offert.
Vi förbehåller oss rätten att ej utföra städning alternativt till en högre kostnad(om möjligt) vid till exempel onormalt smutsiga utrymmen där specialkem måste användas eller om vi bedömer att vi ej kan garantera ett “godkänt” resultat pga. objektets skick.
Villkor
Villkor för flyttstädning
Avbokningar & flytt av tider
- Eventuella av- eller ombokningar måste ske senast 72 timmar före överenskommen starttid.
- Avbokningar som inkommer senare än detta debiteras 50% av den totala kostnaden för arbetet.
- Flytt av tider som inkommer senare än 72timmar innan bokningen debiteras en administrativ avgift på 500kr.
- Om städobjektets skick är onormalt nersmutsat kontaktar vi beställaren innan arbetet påbörjas.
Vad ingår?
- Rengöring av ovan- och undersida, sidor och vägg
- Rengöring av kokplattor
- Rengöring av spisfläkt, kåpa och filter
- Rengöring av ugn och värmeskåp
- Rengöring av plåtar och galler
- Avtorkning av skåp, in- och utvändigt
- Rengöring av kakel och kryddhylla
- Avtorkning av diskbänk, vask och skärbräda
- Rengöring av golv
- Fönsterputs, in- och utsida och mellan glasen
- Rengöring av kyl/frys invändigt, utvändigt om möjligt
- Rengöring av snickerier
- Rengöring av och bakom element
- Våttorkning av golv
- Avtorkning av innerdörrar
- Avtorkning av skåp och garderober
- Avtorkning av eluttag och strömbrytare
- Rengöring av väggar och tak från damm
- Toalettstol och tvättställ
- Rengöring in- och utsida av toalettstol
- Rengöring ovan- och undersida av tvättställ
- Rengöring av badrumsskåp
- Avtorkning av rör
- Rengöring av badkar, badkarsfront och under badkar
- Rengöring av golv
- Rensning av golvbrunn
- Rengöring av kakelväggar
- Rengöring av ventiler
- Fönsterputs, in- och utsida och mellan glasen
- Rengöring av snickerier
- Rengöring av ventiler i rummet
- Rengöring på och bakom element
- Våttorkning av golv
- Avtorkning av innerdörrar
- Avtorkning av skåp och garderober
- Avtorkning av eluttag och strömbrytare
Ingår ej:
- Städning av inglasad balkong ingår ej om dett inte köpts till som en extra tjänst.
- Persienntvätt
- Rengöring vattenlås (inkl. demontering och montering)
- Golvbehandling såsom vaxning eller polering av golv med polish
- Hushållsmaskiner som (tvättmaskin, torktumlare och diskmaskin) • Koppla ur el-armatur, lampor, tvättmaskin, diskmaskin mm
- Tvätt av väggar och tak i köket, (endast avfläkning av synliga fläckar)
- Borttagning av krokar efter tavlor, hyllor eller dylikt
- Rengöring av lösa saker (möbler, garderober, lampor, prydnadsföremål etc.) som ska lämnas kvar till nya inflyttande
- Utsida på fönsterbleck
- Användning av skurmaskin vid väldigt smutsiga golv
- Bortforsling av lösa saker som ska slängas
Observera
Alla gamla skador måste rapporteras innan städningen påbörjas och vi putsar endast de fönsterrutor som enkelt går att öppna.
Vid temperaturer under -10 grader putsar vi inte fönstren på utstidan.
Dörrar med klistermärken rengörs så gott det går, vi ansvarar inte för de färgskillnader som kan uppstå vid borttagande av klistermärken. I det fall möbler finns kvar i lägenhet/hus måste ett arbetsutrymme om 1,5m finnas vid väggar, detta är extra viktigt framför fönstren. Om lägenheten/rummet är smutsigare än ”normal” grad och hårda eller kemiska medel måste användas, debiteras du som kund för ytterligare arbetsinsats.
Att tänka på
Det är bra om ni har plockat undan lösa föremål och liknande från golv och ytor vid fönster. Ta bort gardiner i förväg så att vi kan genomföra fönsterputsningen så effektivt och smidigt som möjligt, annars kontakta oss så kan vi diskutera kostnaden i det fall att vi skulle ta på oss detta ansvar. För att komma åt bakom spis, kylskåp och frys ber vi er flytta fram dessa minst 50 cm från väggen. Kylskåp och frys eller frysbox/ar SKALL vara avfrostade samt utdragna ur eljacket inför arbetsdagen då flyttstädningen ska äga rum.
Viktigt
Det fasta priset baserar sig på de uppgifter vi har tagit del av om ert objekt. Avvikelse kan förekomma p.g.a. att vi har fått bristfällig information. Ni är välkomna att informera oss om så är fallet, så tar vi fram en mer noggrann offert.
Vi förbehåller oss rätten att ej utföra städning alternativt till en högre kostnad(om möjligt) vid till exempel onormalt smutsiga utrymmen där specialkem måste användas eller om vi bedömer att vi ej kan garantera ett “godkänt” resultat pga. objektets skick.
Villkor
Villkor för hemstädning
Avbokningar & flytt av tider
- Eventuella av- eller ombokningar måste ske senast 72 timmar före överenskommen starttid.
- Avbokningar som inkommer senare än detta debiteras 50% av den totala kostnaden för arbetet.
- Flytt av tider som inkommer senare än 72timmar innan bokningen debiteras en administrativ avgift på 500kr.
- Om städobjektets skick är onormalt nersmutsat kontaktar vi beställaren innan arbetet påbörjas.
Observera
Alla gamla skador måste rapporteras innan städningen påbörjas och vi putsar endast de fönsterrutor som enkelt går att öppna.
Dörrar med klistermärken rengörs så gott det går, vi ansvarar inte för de färgskillnader som kan uppstå vid borttagande av klistermärken. Om bostaden är smutsigare än “normal” grad och hårda eller kemiska medel måste användas, debiteras du som kund för ytterligare arbetsinsats.
Vad ingår?
Hemstädning är städning av det vardagliga nedsmutsandet och vår rekommendation är att det sker löpande med jämna tidsmellanrum. För att läsa mer om vad som ingår vid bokning av hemstädning, vänligen klicka här
Att tänka på
Det är bra om ni har plockat undan lösa föremål och liknande från golv och ytor vid fönster.
Hemstädning är städning av det vardagliga nedsmutsandet. För att läsa mer om vad som
Förbehåll
Eventuella av- eller ombokningar måste ske senast 72 timmar före överenskommen starttid. Om städobjektets skick är onormalt nersmutsat kontaktar vi beställaren innan arbetet påbörjas.
Nyckelhantering
Vi låter dig som kund avgöra hur nyckelhanteringen ska ske. Du bestämmer själv vilken lösning som passar dig bäst. Du kan vara trygg med att våra säkerhetsrutiner är utformade i enlighet med svenska stöldskyddsföreningen. Några saker som är självklara för oss är till exempel att våra anställda skriver på sekretessavtal innan de blir en städhjälte. Vi genomför också alltid ett utdrag ur belastningsregistret före anställning och påskrivning av avtal.
Beslut om hur nycklar ska hanteras meddelar kunden senast 72 timmar innan städtillfället. Kan vi ej få åtkomst till bostaden pga utebliven nyckelåtkomst, debiteras 50% av den totala kostnaden för arbetet.
Viktigt
Det fasta priset baserar sig på de uppgifter vi har tagit del av om ert objekt. Avvikelse kan förekomma p.g.a. att vi har fått bristfällig information. Ni är välkomna att informera oss om så är fallet, så tar vi fram en mer noggrann offert.
Vi förbehåller oss rätten att ej utföra städning alternativt till en högre kostnad(om möjligt) vid till exempel onormalt smutsiga utrymmen där specialkem måste användas eller om vi bedömer att vi ej kan garantera ett “godkänt” resultat pga. objektets skick.
Villkor
Priser och betalning - Gäller samtliga tjänster
- Priser presenteras både inklusive och exklusive RUT-avdraget i kalkylatorn.
- Betalning sker via faktura efter arbetstillfället.
- Vi gör en kreditupplysning på vid nykundsbeställning och innan städtillfället.
- Återkommande kunder inom Hemstädning kan ansöka om autogiro genom att kontakta oss